Niveau 4

Schema downloaden.

Niveau 4
NLQF EQF
 Context
  • Een herkenbare, wisselende leef- en werkomgeving, ook internationaal.
   
 Kennis
  • Bezit brede en specialistische kennis van materialen, middelen, feiten, abstracte begrippen, theorieën, ideeën, methoden en processen van en gerelateerd aan een beroep en kennisdomein.
  • Feitenkennis en theoretische kennis in brede contexten van een werk- of studiegebied
Kennis
Vaardigheden arrow-down  
  • Een waaier van vereiste cognitieve en praktische vaardigheden om in een werk- of studiegebied specifieke problemen op te lossen.
Vaardigheden
Toepassen van kennis
  • Reproduceert en analyseert de kennis en past deze toe.
  • Evalueert en integreert gegevens en ontwikkelt strategieën voor het uitvoeren van diverse (beroeps)taken.
  • Signaleert beperkingen van bestaande kennis in de beroepspraktijk en in het kennisdomein en onderneemt actie.
  • Analyseert redelijk complexe (beroeps)taken en voert deze uit.
Probleemoplossende vaardigheden
  • Onderkent en analyseert redelijk complexe problemen in de beroepspraktijk en in het kennisdomein.
  • Lost deze planmatig en op creatieve wijze op door gegevens te identificeren en te gebruiken.
 Leer- en ontwikkelvaardigheden
  • Ontwikkelt zich door reflectie en beoordeling van eigen (leer)resultaten.
 Informatievaardigheden
  • Verkrijgt, verwerkt en combineert brede en specialistische informatie over materialen, middelen, feiten, abstracte begrippen, theorieën, ideeën, methoden en processen van en gerelateerd aan een beroep en kennisdomein.
 Communicatievaardigheden
  • Communiceert op basis van in de context en beroepspraktijk geldende conventies met gelijken, leidinggevenden en cliënten.
 Verantwoordelijkheid en zelfstandigheid
  • Werkt samen met gelijken, leidinggevenden en cliënten.
  • Draagt verantwoordelijkheid voor resultaten van eigen activiteiten, werk en studie.
  • Draagt gedeelde verantwoordelijkheid voor het resultaat van het werk van anderen.

 

 

  • Zichzelf managen binnen de richtsnoeren van werk of studiecontexten die gewoonlijk voorspelbaar zijn, maar kunnen veranderen.
  • Toezicht uitoefenen op routinewerk van anderen en een zekere mate van verantwoordelijkheid op zich nemen voor de evaluatie en verbetering van werk of studieactiviteiten.
Verantwoordelijkheid en zelfstandigheid